Υπάρχει ιδανική δίαιτα για την περίοδο του θηλασμού;

Το ρητό “είμαστε ό,τι τρώμε” ισχύει και κατά τη διάρκεια του θηλασμού, όχι μόνο για εμάς αλλά και για το μωρό μας.

Κάθε μέρα θα πρέπει να στοχεύουμε σε μία ισορροπημένη διατροφή με 6 μερίδες δημητριακών (ψωμί, ρύζι, κτλ.), 3-4 μερίδες λαχανικών, 2-3 μερίδες φρούτων, 2 μερίδες γαλακτοκομικών, 2-3 μερίδες πρωτεϊνών (κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, φασόλια κ.ά.). Θα πρέπει να καταναλώνουμε όσο το δυνατόν πιο υγιεινά λιπαρά και να περιορίσουμε στο ελάχιστο τη ζάχαρη και τα γλυκά.

Καλό είναι να πάρουμε μία καθημερινή πολυβιταμίνη. Αν έχουμε ξεκινήσει αυτή τη ρουτίνα στην εγκυμοσύνη μπορούμε απλώς να τη συνεχίσουμε. Το σώμα μας χρειάζεται ασβέστιο, σίδηρο και άλλα θρεπτικά συστατικά ώστε το γάλα να είναι θρεπτικό και να περιέχει τις βιταμίνες που χρειάζεται το μωρό.

Μερικές τροφές μπορεί να κάνουν το μωρό να δυσκολευτεί να χωνέψει το γάλα. Το ποιες είναι αυτές διαφέρει από μωρό σε μωρό, αλλά αρκετά βρέφη αντιδρούν στις πικάντικες τροφές, ή σε αυτές που προκαλούν αέρια όπως το λάχανο, τα κρεμμύδια, ή το μπρόκολο. Συνήθως η ενόχληση θα διαρκέσει μόνο λίγες ώρες. Μπορεί να χρειαστεί να πειραματιστείτε λίγο γύρω από τη διατροφή σας, όμως, είναι σημαντικό να αποφεύγετε τα τρόφιμα στα οποία το μωρό σας αντιδρά.

Μπορείτε να φάτε μαλακά τυριά, αλλαντικά, βόειο κρέας και άλλες πιθανές πηγές τροφικής δηλητηρίασης που ίσως αποφεύγατε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Ακόμα και αν σάς πειράξουν, αυτές δεν θα μεταφερθούν μέσα από το γάλα στο μωρό σας.

Περίπου 2/100 μωρά έχουν μία αντίδραση στο αγελαδινό γάλα όταν αυτό υπάρχει στη διατροφή της μητέρας τους. Αν το μωρό σας έχει σοβαρούς κολικούς, κοιλιακή δυσφορία ή ένα δερματικό εξάνθημα ή κνίδωση, κάνει εμετό ή έχει διάρροια, δυσκολία στην αναπνοή μετά το θηλασμό, θα πρέπει να επικοινωνήσετε αμέσως με τον παιδίατρο. Μπορεί να χρειαστεί να εξαλείψετε προσωρινά το αγελαδινό γάλα από τη διατροφή σας.

Το ίδιο μπορεί να συμβεί με τα αυγά, τα φιστίκια και άλλους ξηρούς καρπούς.

Η καφεΐνη καλό θα είναι να καταναλώνεται με μέτρο. Το μωρό σας μπορεί να γίνει ιδιότροπο αν καταναλώνετε περισσότερα από 5 καφεΐνούχα ροφήματα την ημέρα αλλά σε γενικές γραμμές, μερικά φλυτζάνια καφέ, το τσάι ή η σόδα δεν θα προκαλέσουν προβλήματα.

Μπορείτε να πιείτε αλκοόλ αλλά όχι κάθε μέρα και όχι παραπάνω από ένα αλκοολούχο ποτό τη φορά. Το αλκοόλ μπορεί να περάσει στο μωρό μέσω του μητρικού γάλακτος. Επίσης, οι φήμες ότι η μπύρα μπορεί να ενισχύσει την παραγωγή γάλακτος είναι αναληθείς και το αλκοόλ δεν θα βοηθήσει απαραίτητα τον ύπνο του μωρού σας. Ένα ποτό (μία μπύρα, ένα ποτήρι κρασί, μία μεζούρα σκληρού ποτού) δύο ώρες ή περισσότερο πριν από το επόμενο τάισμα, είναι ο ασφαλής τρόπος κατανάλωσης αλκοόλ την περίοδο που θηλάζετε.

Το κάπνισμα είναι πάντα επικίνδυνο. Όχι μόνο επειδή η εθιστική νικοτίνη περνάει μέσα από το γάλα στο μωρό αλλά και επειδή το εκθέτει σε κινδύνους όπως είναι διάφορες λοιμώξεις, το σύνδρομο ξαφνικού θανάτου, το άσθμα, ο βήχας και επιπλοκές στα αυτιά.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *