Θηλασμός: Διατροφή για περισσότερο γάλα

Η διαδικασία του θηλασμού είναι μια ξεχωριστή διαδικασία που μόνο οφέλη μπορεί να προσφέρει στο βρέφος και τη μητέρα του. Το μητρικό γάλα είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και θεωρείται η ιδανική τροφή για το βρέφος, ειδικά στην αρχή της ζωής του.

Πολλές νέες μαμάδες αγχώνονται ότι δεν θα καταφέρουν να θηλάσουν γιατί δεν θα έχουν αρκετό γάλα. Όπως όμως δηλώνουν οι ειδικοί και οι σύμβουλοι θηλασμού, η παραγωγή του γάλακτος στηρίζεται κυρίως στην προσφορά και τη ζήτηση. Δηλαδή όσο το μωράκι πίνει μητρικό γάλα, τόσο αυτό θα συνεχίζει να παράγεται.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν τρόποι για να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να είναι πιο υγιής αλλά και να αυξήσει την παραγωγή του γάλακτος. Ένας από τους πιο σημαντικούς είναι η διατροφή.

Ας δούμε ορισμένες τροφές που δεν πρέπει να λείπουν από το διαιτολόγιο της θηλάζουσας μαμάς:

Βρώμη

Πρόκειται για μια πολύ εύπεπτη τροφή, πλούσια σε φυτικές ίνες που βοηθά στην αύξηση της παραγωγής του γάλακτος. Έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και  βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα. Μπορείτε να τη συμπεριλάβετε σε διάφορες συνταγές και εκτός από το γνωστό χυλό βρώμης, να την απολαύσετε με ξερά φρούτα ή γιαούρτι και ξηρούς καρπούς ή σε μπισκότα! Προτιμήστε να τα φτιάξετε εσείς για να αποφύγετε τη μεγάλη ποσότητα ζάχαρης.

Κόκκινο κρέας

Είναι πολύ σημαντική τροφή για μια μητέρα που θηλάζει καθώς είναι πλούσιο σε σίδηρο (ιδιαίτερα το μοσχάρι) και πρωτεΐνη.  Ο οργανισμός της μητέρας, αυτήν τη περίοδο, έχει ανάγκη περισσότερη πρωτεΐνη, γιατί το 70% μετατρέπεται σε πρωτεΐνη γάλακτος. Καλό είναι να επιλέξετε άπαχο κρέας.

Ψάρια

Εκτός ότι βοηθούν στην παραγωγή γάλακτος, τα ψάρια είναι πλούσια σε ω3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία στην εγκυμοσύνη βοήθησαν στην ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του εμβρύου  αλλά είναι ακόμα απαραίτητα για τη σωστή ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού. Επίσης, περιέχουν βιταμίνη Β12, η οποία μπορεί να προστατεύσει τη μαμά από την επιλόχεια κατάθλιψη. Καλό είναι να υπάρχουν 2 -3 φορές την εβδομάδα στο διαιτολόγιο σας.

Αυγά

Τα αυγά είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να εξασφαλίσετε την απαραίτητη ημερήσια ποσότητα πρωτεΐνης. Προτιμήστε τα για πρωινό (αυγά μάτια ή ομελέτα) για να σας δώσουν την ενέργεια που χρειάζεστε ή προσθέστε τα στα κυρίως γεύματά σας για γεύση και θρεπτική αξία.

Μάραθος

Ο μάραθος συστήνεται στις γυναίκες που θηλάζουν και σαν λαχανικό (στη σαλάτα) και σαν σπόρος. Βοηθά αρκετά στη διαδικασία της πέψης και κάποιοι υποστηρίζουν ότι βοηθά το μωράκι με τους κολικούς.

Σουσάμι

Με όποιον τρόπο και αν το καταναλώσετε είτε ως ταχίνι ή σαν σπόρο, θα απελευθερώσει τις ιδιότητές τους και θα βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση της παραγωγής του μητρικού γάλακτος.

Ξηροί καρποί

Ο συνδυασμό των αμινοξέων, που βρίσκουμε στα καρύδια με τη σεροτονίνη κάνουν τα καρύδια την απόλυτη επιλογή για την περίοδο του θηλασμού.  Γενικότερα όμως, όλοι οι ξηροί καρποί χάρη στις πρωτεΐνες και τα λιπαρά οξέα που περιέχουν αποτελούν μια θρεπτική τροφή με πολλά οφέλη. Προσοχή όμως να επιλέξετε ανάλατους καρπούς γιατί η υπερβολική ποσότητα αλατιού δεν ενδείκνυται στη γαλούχια.

Κλείνοντας, είναι πολύ σημαντική η συνεχής ενυδάτωση της μητέρας. Προτιμήστε το νερό αλλά δώστε και ποικιλία στην καθημερινότητά σας με φυσικούς χυμούς φρούτων ή λαχανικών, γάλα και σούπες.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *