Θηλασμός και σοκολάτα

Σοκολάτα! Αυτή η γλυκιά απόλαυση, αυτό το μοναδικό ταξίδι γεύσεων και αισθήσεων!  Η πλούσια γεύση στο στόμα και το υπέροχο άρωμα που αφήνει όταν λιώνει την μετατρέπουν στον απόλυτο πειρασμό. Ένα πειρασμό που τόσο στερηθήκατε στην εγκυμοσύνη.

Ο λόγος ήταν ότι έπρεπε να ελέγχετε το βάρος σας καθώς η μεγάλη αύξηση βάρους μπορεί να βλάψει το έμβρυο και να επιβαρύνει τον οργανισμό σας. Και η σοκολάτα παχαίνει αρκετά γιατί είναι πλούσια σε ενέργεια και διεγείρει το φαινόμενο της παχυσαρκίας στον οργανισμό. Ενδεικτικά, ένα μικρό σοκολατάκι (μόλις 10 γραμμάρια) έχει περισσότερες από 50 θερμίδες. Επίσης, ανεβάζει τις θερμίδες σε τόσο γλυκά που αγαπάτε, ακόμα και στα παγωτα.

Βέβαια, ανάλογα με το είδος της ή τις προσθήκες, η ενέργεια και η θρεπτική της αξία αλλάζουν. Η μαύρη σοκολάτα είναι η πιο καλή επιλογή για τον οργανισμό γιατί δεν τόσο επεξεργασμένη όσο άλλες σοκολάτες του εμπορίου. Γενικότερα, όσο πιο ακατέργαστη είναι η σοκολάτα τόσο καλύτερα γιατί τα πιθανά πρόσθετα συστατικά (όπως για παράδειγμα η ζάχαρη και οι ξηροί καρποί) ενισχύουν την παχυσαρκία.

Στην εγκυμοσύνη, λοιπόν, την στερηθήκατε για να μην πάρετε κιλά και ενώ ήσασταν έτοιμες να την απολαύσετε μετά τον τοκετό, κάποιοι σύμβουλοι θηλασμού σας είπαν να την αποφύγετε.

Για ποιο λόγο όμως σας πρότειναν να μην συνδυάσετε τη σοκολάτα με το θηλασμό;

Εξαιτίας της καφεΐνης κι όχι εξαιτίας της ζάχαρης. Η καφεΐνη εκτός από τους κόκκους καφέ κρύβεται και στους κόκκους του κακάο. Με αποτέλεσμα ένα κομμάτι σοκολάτας να είναι αρκετό για να τονώσει τον οργανισμό ενός ενήλικα και να του δώσει ενέργεια για όλη την ημέρα.

Σκεφτείτε, λοιπόν, πως επιδρά η σοκολάτα που περνά στο μητρικό γάλα, στον οργανισμό ενός βρέφους. Είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει εκνευρισμό, υπερδιέγερση και αϋπνίες στο μωρό, και συνεπώς άυπνες νύχτες σε όλη την οικογένεια. 

Πολλές μητέρες που θηλάζουν δήλωσαν ότι είδαν διαφορά στην ποιότητα αλλά και στη διάρκεια του ύπνου του παιδιού, όταν περιόρισαν τη σοκολάτα από τη διατροφή τους.

Αλλά, δεν πρέπει να είμαστε υπερβολικοί. Σε όλα χρειάζεται μέτρο, για να μην νιώθει και η νέα μητέρα ότι η ζωή της μετά από 9 μήνες κύησης, θα εγκλωβιστεί σε ακόμα περισσότερο περιορισμούς.

Οπότε, εάν είστε λάτρης της σοκολατένιας γεύσης, ο πρώτος που θα ορίσει τον περιορισμό της συγκεκριμένης τροφής είναι το ίδιο μωρό. Είναι πιθανό το δικό σας παιδάκι να μην το επηρεάζει καθόλου, οπότε μπορείτε να επιτρέπετε στον εαυτό σας να απολαμβάνει μια μικρή ποσότητα σοκολάτας κατά την περίοδο του θηλασμού.

Καλό θα είναι όμως να μην τη συνδυάζετε με άλλες τροφές ή ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη. Την ημέρα που θα αποφασίσετε να καταναλώσετε σοκολάτα, δεν θα πρέπει να καταναλώσετε καφέ ή τσάι ή σχετικά αναψυκτικά.

Μην ξεχνάτε ότι και καφές ντεκαφεϊνέ, περιέχει μια μικρή ποσότητα καφεΐνης αλλά και όλα τα γλυκίσματα που έχουν ανάλογη γεύση (πχ παγωτό μόκα). Τέλος, θα πρέπει να αποφεύγετε τα ισοτονικά ποτά, όχι μόνο λόγω καφεΐνης αλλά γιατί απαγορεύονται στο θηλασμό

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *