Ιδανικές τροφές για το θηλασμό

Κάθε νέα μητέρα θα πρέπει να προσπαθήσει να θηλάσει το μωρό της. Για όσο καιρό μπορεί και για όσο καιρό νιώθει άνετα να το κάνει. Δεν υπάρχουν κανόνες σχετικά με το θέμα της διάρκειας ή ιδανική ηλικία διακοπής του θηλασμού.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι το μητρικό γάλα αποτελεί ιδανική τροφή για το βρέφος και του προσφέρει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά σε κάθε στάδιο ανάπτυξής του. Παράλληλα, το προφυλάσσει από λοιμώξεις, νοσήματα και αλλεργίες, χάρη στα αντισώματα τα οποία του περνάει η μαμά του μέσω αυτής της διαδικασίας.  

Για να μπορέσει όμως η θηλάζουσα μαμά να προσφέρει το πολύτιμο μητρικό γάλα στο μωρό της θα πρέπει και η ίδια να φροντίσει τον εαυτό της. Χρειάζεται ενέργεια για να δυναμώσει τον οργανισμό της και το σώμα της μετά τον τοκετό αλλά και τις απαραίτητες τροφές που βοηθούν στη σωστή ανάπτυξη του παιδιού και στην αύξηση της παραγωγής γάλακτος.

Σύμφωνα με τους συμβούλους θηλασμού, μία θηλάζουσα γυναίκα χρειάζεται να λαμβάνει περίπου 500 επιπλέον θερμίδες καθημερινά, γιατί με τον θηλασμό χάνει περίπου 450-700 θερμίδες (στο σύνολο της ημέρας). Αυτές τις επιπλέον θερμίδες η μητέρα θα πρέπει να τις πάρει επιλέγοντας θρεπτικές και υγιεινές τροφές.

Η μητέρα, λοιπόν, είναι καλό να επιλέγει καθημερινά τροφές από τις παρακάτω 5 κατηγορίες. Ο διατροφικός απολογισμός της δηλαδή, πριν πέσει για ύπνο, θα πρέπει να τα περιλαμβάνει όλα.

Φρούτα

Θα πρέπει να επιλέγετε πάντα φρούτα εποχής και να είστε προσεκτικές στην ποσότητα. Καλό είναι τα πορτοκάλια να τα τρώτε το πρωί και όχι πολλές φορές μέσα στην εβδομάδα, γιατί είναι πιθανό να ενοχλήσουν το μωράκι σας.

Λαχανικά

Μπορείτε να τα απολαύσετε βραστά, ψητά ή ωμά. Εάν είναι ωμά όμως, φροντίστε να είναι καλά πλυμένα. Αποφύγετε το λάχανο και το μπρόκολο, γιατί έχουν κατηγορηθεί από άλλες μαμάδες ότι δυσκολεύει τα μωράκια καθώς προκαλούν φούσκωμα και αέρια. Παρόλα αυτά, τα υπόλοιπα λαχανικά της πράσινης ομάδας είναι απαραίτητα και ιδιαίτερα θρεπτικά για τη διατροφή σας.

Γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι, τυρί)

Εάν κι εφόσον, το μωρό σας δεν έχει δυσανεξία στο αγελαδινό γάλα, θα σας κάνει ιδιαίτερα καλό να τρώτε 3 μερίδες την ημέρα.

Δημητριακά και σιτηρά (ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά)

Μπορείτε να επιλέγετε αμυλούχα τρόφιμα (ιδανικά ολικής άλεσης) σε κάθε γεύμα αλλά και σαν ενδιάμεσο σνακ (παξιμάδια, κράκερς κτλ) για να παίρνετε μικρές “ενέσεις” ενέργειας . Για πρωινό επιλέξτε τη βρώμη και συνδυάστε τη με αποξηραμένα φρούτα.

Πρωτεΐνες (κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, ξηροί καρποί, αυγά)

Μία γυναίκα που θηλάζει έχει ανάγκη καθημερινά, περίπου τη διπλάσια ποσότητα πρωτεΐνης από μια γυναίκα που δεν θηλάζει. Παραδείγματα καλών πρωτεϊνών που μπορείτε να επιλέξετε είναι: ψητό ή βραστό κοτόπουλο, ανάλατα αμύγδαλα και γενικότερα ξηρούς καρπούς και αυγά.

Σύμφωνα με την κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο, Βασιλική Γρηγορίου, υπάρχουν 4 τροφές που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά το μωρό, γι’ αυτό καλό είναι να αποφεύγονται.

Αυτές είναι η καφεΐνη, η οποία μπορεί να προκαλέσει υπερβολική εγρήγορση και ευερεθιστότητα στο μωρό, το αλκοόλ γιατί περνά στο μητρικό γάλα και κατά συνέπεια στο μωρό, τα ψάρια (σε μεγάλη κατανάλωση) λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας σε υδράργυρο και σε βαρέα μέταλλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα σε περίπτωση που το μωρό εμφανίζει δυσανεξία στο αγελαδινό γάλα.

Τέλος, είναι εξαιρετικά σημαντικό να πίνετε άφθονο νερό και να ενυδατώνεστε συνεχώς.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *