Θηλασμός και θερμίδες: πόσες χρειάζεστε;

Θηλασμός και θερμίδες: πόσες χρειάζεστε;

Η θηλάζουσα μητέρα έχει ανάγκη από ένα γερό οργανισμό, ικανό να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της μητρότητας. Η θηλάζουσα μητέρα κοινώς έχει ανάγκη από περισσότερη ενέργεια και ποιος άλλος τρόπος υπάρχει για να την αποκτήσει πέρα από την τροφή. Το τι καταναλώνει και το πώς τρέφεται η θηλάζουσα μητέρα είναι καθοριστικής σημασίας για την ίδια αλλά και για το βρέφος. Έχουμε δει σε προηγούμενο άρθρο ποια πρέπει να είναι η διατροφή της θηλάζουσας μητέρας καθώς και τι πρέπει να αποφεύγει. Πολλές μητέρες όμως θέλουν να έχουν στο μυαλό τους και ποιες είναι οι θερμίδες που χρειάζονται για να ανταπεξέλθουν στον θηλασμό του μωρού τους.

Η ποσότητα των θερμίδων που χρειάζεται μια γυναίκα, εξαρτάται από το ύψος και το βάρος της και φυσικά από τη φυσική δραστηριότητά της μέσα στη μέρα. Σε γενικές γραμμές, υπολογίστε ότι οι 1800 με 2000 θερμίδες είναι μια μέση ποσότητα θερμίδων που αναλογούν σε μια γυναίκα που δεν είναι έγκυος και ούτε θηλάζει. Κατά την εγκυμοσύνη, αυτό που συνήθως συνίσταται, είναι η έγκυος γυναίκα να λαμβάνει καθημερινά 300 επιπλέον θερμίδες. Ενώ μετά τον τοκετό και εφόσον η γυναίκα θηλάζει, συνίσταται μια επιπλέον αύξηση των θερμίδων για περισσότερη ενέργεια. Κάπως έτσι, οι θερμίδες για τη θηλάζουσα μητέρα είναι περίπου 2200-2500 ημερησίως. Όταν δε το παιδί μεγαλώσει και αραιώσουν οι θηλασμοί του ή όταν το παιδί σταματήσει να θηλάζει, τότε η γυναίκα μπορεί να σταματήσει τη λήψη επιπλέον θερμίδων.

Αν πάλι αναρωτιέστε πόσες θερμίδες «καίει» μια θηλάζουσα μητέρα κατά μέσο όρο… η απάντηση είναι πως οι θερμίδες που καίγονται κατά τον θηλασμό είναι 200-500 θερμίδες ημερησίως. Η ακριβής ποσότητα εξαρτάται από τον αριθμό των θηλασμών που γίνονται μέσα στη μέρα αλλά και από την ποσότητα του μητρικού γάλακτος που παίρνει το παιδί ανάλογα με την ηλικία του. Προφανώς και μια μητέρα που θηλάζει αποκλειστικά το μωρό της 10 φορές τη μέρα, καίει περισσότερες θερμίδες από μια μητέρα που συνδυάζει τον θηλασμό με το έτοιμο βρεφικό γάλα για την διατροφή του μωρού της.

Οι επιπλέον θερμίδες που λαμβάνει μια μητέρα κατά τη διάρκεια του θηλασμού, σε κανονικές συνθήκες δεν θα έπρεπε να επηρεάζουν το βάρος της. Δηλαδή η θηλάζουσα μητέρα δεν θα πρέπει να δει αύξηση του βάρους της από αυτές τις επιπλέον θερμίδες, για τον λόγο ότι αυτές «καίγονται» με τον θηλασμό. Από την άλλη πλευρά όμως, σημασία έχει και τι τροφές καταναλώνει η θηλάζουσα για αυτές τις επιπλέον θερμίδες. Κάποια μητέρα που θα πάρει 500 επιπλέον θερμίδες ημερησίως καταναλώνοντας τροφές λιπαρές και με πολλή ζάχαρη, θα κάψει δυσκολότερα τις θερμίδες αυτές σε σχέση με μια άλλη μητέρα που θα επιλέξει να πάρει επιπλέον θερμίδες αλλά με τον σωστό διατροφικά τρόπο.

Share This

Leave a Comment